مهارت های گفتاری و شنیداری در آزمون آیلتس

در این وبلاگ به بررسی و معرفی تکنیک هایی برای موفقیت در بخش گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) آزمون آیلتس می پردازیم

مهارت های گفتاری و شنیداری در آزمون آیلتس

در این وبلاگ به بررسی و معرفی تکنیک هایی برای موفقیت در بخش گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) آزمون آیلتس می پردازیم

  • ۱
  • ۰


تست speaking آزمون آیلتس یک مکالمه رو در رو با یک ممتحن معتبر و کاملا مسلط به زبان انگلیسی است. تلاش میشود که مصاحبه تا حد ممکن به واقعیت نزدیک تر شود، گویی که یک مکالمه کاملا عادی بین دو نفر انگلیسی زبان در جریان است.

در بخش نخست، ممتحن ابتدا در مورد موضوعات آشنایی مانند معرفی اولیه، تحصیلات، علایق و ... سوالاتی از شما می پرسد که به نوعی آشنایی اولیه شما با محیط مصاحبه محسوب میشود و باعث می شود شما در ابتدا با پاسخ به اینگونه سوالات ، کمی احساس راحتی بکنید. سعی کنید کاملا آرام باشید و خونسردی خود را در تمام طول مصاحبه حفظ کنید. به هیچ عنوان دلیلی برای داشتن استرس و یا هول شدن وجود ندارد. سعی کنید نکات زیر را در حین مصاحبه رعایت کنید.

 

1)       هر چه میوانید بیشتر صحبت کنید.

2)       تا جایی که می توانید روان و پیوسته صحبت کنید، این به معنای سریع صحبت کردن نیست.

3)       آرام باشید، اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و از انگلیسی صحبت کردن خود لذت ببرید

4)       پاسخ های خود را در ذهن پرورش بدهید و حتما بیشتر از ممتحن صحبت کنید. پاسخ های شما نباید کوتاه تر از سوالات ممتحن باشند!

5)       در صورتی که همه یا بخشی از سوال را متوجه نشدید، از ممتحن بخواهید مجددا سوال را برایتان تکرار کند، هیچ مشکلی وجود ندارد و این کار کوچکترین تاثیری در نمره شما نخواهد داشت.

6)       پاسخ های از پیش آماده شده را استفاده نکنید. ممتحن برای تشخیص این نوع جواب ها تخصص دارد و میتواند به راحتی سوال را عوض کرده و شما را غافلگیر کند.

7)       عقاید واقعی خود را آزادانه بیان کنید، ارزیابی در مورد توانایی شما در انتقال منظور خود فارغ از نوع آن صورت خواهد گرفت

8)       بخشی از سوالات ممتحن معمولا قابل پیش بینی هستند، سعی کنید قبل از مصاحبه حتما با آزمون های گذشته تمرین کنید تا با نوع سوالات آشنا شوید.

 

همانطور که بیان شد برای گرفتن امتیاز بالا در تست Speaking آزمون آیلتس حتما نباید سریع صحبت کنید. این اشتباه رایجی است که بعضا موجب افزایش ضریب اشتباه در صحبت کردن و حتی ایجاد استرس می شود. نکته مهم این است که به صورت پیوسته، روان و بدون گیر بسیار صحبت کنید، سرعت صحبت کردن از اهمیت کمی برخوردار است. باید سعی کنید هنگام مصاحبه با تکنیک هایی برای خود زمان بخرید. به طور مثال:

 

1) صریحا بگویید که نیز دارید کمی در مورد سوال فکر کنید، مثلا:

 

“That’s an interesting question. Can I have a minute to think about it?”

2) سوال را با جمله بندی متفاوت مجددا بیان کنید:

 

“So, just to be clear, you are asking me whether or not I like to go out on weekends? Well, I suppose…”

 

3)  با استفاده از آواهای طبیعی و معمول مانند "Hmm, Uhh, Ahh" جملات خود را به هم وصل کنید و هیچ گاه جمله خود را با سکوت قطع نکنید.

  • ۹۳/۱۱/۲۶
  • کالج آریام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی