مهارت های گفتاری و شنیداری در آزمون آیلتس

در این وبلاگ به بررسی و معرفی تکنیک هایی برای موفقیت در بخش گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) آزمون آیلتس می پردازیم

مهارت های گفتاری و شنیداری در آزمون آیلتس

در این وبلاگ به بررسی و معرفی تکنیک هایی برای موفقیت در بخش گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) آزمون آیلتس می پردازیم

  • ۱
  • ۰


قصد دارم چند نکته ساده که حاصل از تجربیات تعداد زیادی از دانشجویان، دانش آموزان و اساتید درباره ی بخش مهارت های شنیداری آزمون IELTS است را بیان کنم.

1) قبل از دادن آزمون مهارت عمومی شنیداری خود را تا حد امکان تقویت کنید

 این کار را فقط با آزمون های آزمایشی نباید انجام دهید، چرا که اگر فقط بخواهید به آزمون های آزمایشی بسنده کنید، نمیتوانید بهبود چندانی در نمره خودتان برای این بخش بدهید. به هر چیزی که می توانید گوش فرا دهید. اینترنت بهترین منبع برای یافتن محتوا برای بخش Listening است. فیلم، اخبار، سریال ها، موسیقی و ... همه و همه سهم بسزایی در تقویت مهارت شنیداری شما می توانند داشته باشند.

2)  املای صحیح کلمات را یاد بگیرید

همانطور که می دانید پاسخ های شما همگی باید از نظر املایی صحیح باشند. چه بسا ممکن است که پاسخ صحیح را نوشته باشید، اما تنها به خاطر یک غلط املایی، نمره یک سوال را از دست بدهید، بنابراین سعی کنید املای لغات پر کاربرد را تا حد امکان خوب فرا بگیرید.

3)  قبل از شروع، شما عباراتی مانند

"You will hear a conversation between..."

"You will hear a lecture on…"

 

خواهید شنید که  فرضا مکالمه بین دو یا چند نفر را درباره یک موضوع بیان می کند. این بخش از این نظر بسیار مهم است که موضوع گفت و گو را برای شما بیان که با دانستن آن، توانایی فهم شما از مطالب مکالمه را بیشتر می کند.

4) در طول آزمون برای خود زمان بخرید سوالات را سریعا بخوانید و برای خود مشخص کنید که عبارت جای خالی چه نوع کلمه ای می خواهد، اسم، فعل یا مثلا قید؟ می توانید به دلخواه خود در جای خالی، مثلا برای فعل حرف "V" و اسم حرف "N" را بگذارید. این کار به شما کمک می کند که بدانید انتظار چه نوع کلمه ای را برای پاسخ باید داشته باشید.

5) در پایان هر بخش، 30 ثانیه زمان دارید تا پاسخ های خود را مرور کنید. از این زمان نهایت استفاده را برده و پاسخ هایتان را به سرعت بازبینی کرده و مواردی همچون "S"   جمع یا املای کلمات را بررسی کنید.

6)  تقریبا با اطمینان می توان گفت که بخش سوم (Section 3) همیشه درباره آموزش است. خیلی از اوقات گفت و گوی بین دانشجویان و یک استاد را درباره یک درس یا تکلیف می شنوید. پس برای این بخش، شما باید لغات مرتبط با تحصیل در دانشگاه را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید این بخش را بدون مشکل خاصی پاسخ بگویید.

7) در بخش چهارم (Section 4 یک سخنرانی یا Lecture درباره یک موضوع دلخواه وجود دارد و سوالات در این بخش به صورت چند گزینه ای هم وجود دارد. پس باید متن بیشتری را در این بخش بخوانید، لذا سعی کنید از زمان خود حداکثر استفاده را ببرید.

8)   معمولا به تمامی گزینه ها در سوالات چند گزینه ای در طول مکالمه اشاره می شود و این کار را کمی مشکل تر می کند. اگر پاسخ را متوجه نشدید می توانید یک پاسخ حدسی را بنویسید و در پایان دوباره به آن سوال مراجعه کنید، شاید بتوانید با یک حدس هوشمندانه پاسخ صحیح را بیابید.

9) در پایان شما 10 دقیقه زمان دارید تا جواب هایتان را به پاسخنامه انتقال دهید. همزمان با این کار، سعی کنید پاسخ هایتان را چک کنید و همچنین دقت داشته باشید که هر جواب را در جای صحیح خود در پاسخنامه بنویسید.

10)  هیچ سوالی را بی پاسخ نگذارید. آزمون IELTS و بخش شنیداری آن نمره منفی ندارند، بنابراین حتی اگر پاسخ سوالی را نمی دانستید، حدس بزنید و یک جواب بنویسید. از کجا می دانید؟ شاید پاسخ تان دقیقا همانی باشد که سوال از شما خواسته است!

 

بخش مهارت های شنیداری آزمون IELTS از آن بخش هایی است که با تمرین مناسب می توانید نمره خوبی از آن بگیرید و نمره بخش هایی را که در آنها ضعف دارید با آن جبران کنید. پس فرصت را از دست ندهید و تا می توانید این مهارت را در خودتان تقویت کنید.

  • ۹۳/۱۲/۰۲
  • کالج آریام

نظرات (۱)

مرسی 
خیلی خوب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی